Jak podłączyć Kinect do komputera za pomocą MATLAB

Jak podłączyć Kinect do komputera za pomocą MATLAB

Jeśli posiadasz Kinect, możesz podłączyć go do komputera z systemem Windows, aby uzyskać wiele nowych, zabawnych sposobów odkrywania i eksperymentowania. Wymaga to jednak trochę pracy.

Najpierw musisz zainstalować Kinect SDK v1.7 lub 1.8 na swoim komputerze z systemem Windows. Następnie za pomocą kabla USB można podłączyć Kinecta do komputera i powinien on zostać automatycznie wykryty w menedżerze urządzeń.

Możesz również pobrać ze strony Microsoftu pakiet Kinect for Windows SDK Toolkit. Zawiera on wiele darmowych zasobów, które pokazują, jak zaimplementować i wykorzystać funkcje Kinect for Windows na komputerze z systemem Windows.

Kinect jest doskonałym sposobem na poznanie świata robotyki i jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać podczas używania go z MATLAB(r).

1. Mapowanie głębi – Jedną z najlepszych funkcji Kinecta jest mapa głębi, która jest świetnym sposobem na to, aby robot poruszał się po środowisku. Ta mapa głębi jest generowana w czasie rzeczywistym i pokazuje, które obiekty są blisko i daleko od Kinecta.

2. Kamera – Sensor Kinect może działać jako świetna kamera internetowa w wielu obsługiwanych aplikacjach na Xbox One, w tym Skype i Mixer. Jest to świetna funkcja dla każdego, kto używa swojej konsoli do oglądania strumieni na żywo, ale istnieje wiele innych aplikacji, które również mogą skorzystać z tego czujnika.

3. Mowa – Kinect posiada mikrofon, który może być używany do interakcji z aplikacjami poprzez rozpoznawanie mowy i text-to-speech. Jest to świetny sposób na wzbogacenie wielu różnych typów aplikacji w systemie Windows, w tym gier i aplikacji pozwalających na wykonywanie poleceń.

4. Wykrywanie gorących punktów – Kinect jest w stanie wykryć i śledzić gorące punkty w przestrzeni 3D, co może być przydatne w różnych projektach. Może to obejmować wyzwalanie działań i przekazywanie zdarzeń związanych z ruchem do innego oprogramowania lub nawet systemów bezpieczeństwa.

5. Próg – Możesz nie chcieć, aby obiekty znajdujące się daleko od Kinecta pojawiały się na mapie głębi. Można to osiągnąć poprzez ustawienie progu, który ogranicza liczbę tworzonych głębi.

6. Akcelerometry – Kinect posiada 3-osiowy akcelerometr, który dostarcza informacji o pochyleniu i przechyle. Jest to niezbędne dla robotów, które muszą szybko i łatwo obracać się i zmieniać kierunki.

Jeśli tworzysz aplikację z MATLAB(r), to Twój Kinect musi być podłączony do komputera za pomocą kabla USB. Ma to na celu zapewnienie, że czujnik może odbierać dane, a Twój komputer poradzi sobie z sygnałem.

Możesz to sprawdzić podłączając Kinect do komputera i uruchamiając narzędzie “Kinect Configuration Verifier”, które jest dostępne w menu startowym Windows. Narzędzie to sprawdzi, czy Kinect jest podłączony do komputera i czy może wysyłać mapy głębokości do programu Image Acquisition Toolbox. Weryfikacja pokaże, czy Kinect działa poprawnie i jakie są prawidłowe ustawienia kamery.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *