Podłączenie kierunkowskazów do motocykla jest dość proste, ale może być frustrujące, jeśli nie wiesz, jak to zrobić. Być może będziesz musiał skorzystać z narzędzia, które Ci w tym pomoże lub przejrzeć instrukcję obsługi pojazdu, aby dowiedzieć się, jak podłączyć kierunkowskazy do motocykla.
Najpierw musisz podłączyć przewody obu kierunkowskazów do akumulatora. Upewnij się, że umieszczasz stronę dodatnią na dodatnim zacisku akumulatora, a ujemną na ujemnym. Gdy już to zrobisz, przetestuj je, aby sprawdzić, czy działają. Jeśli nie, musisz je wymienić.
Check to Make Sure Your Turn Signals Are Working
Światła kierunkowskazów powinny się włączać, gdy naciskasz przełącznik i pozostawać włączone, gdy nie naciskasz. Jeśli tak nie jest, żarówka jest prawdopodobnie martwa i musisz ją wymienić.
Istnieją dwa główne sposoby sprawdzenia, czy Twoje kierunkowskazy działają: poprzez testowanie okablowania lub poprzez podłączenie ich bezpośrednio do gniazd żarówek. W tym drugim przypadku należy sprawdzić gniazda pod kątem korozji i uszkodzeń oraz sprawdzić połączenia zasilania i uziemienia.
Trzeba będzie również użyć światła testera, który zaciska się na ścianie (ziemi) każdego gniazda i dotknąć każdego kontaktu wewnątrz z końcówką światła testera. Jeśli lampka testowa miga, to znaczy, że jest dobrze. Jeśli nie, to coś jest nie tak z gniazdem lub połączeniami zasilania.
Sprawdź dźwignię kierunkowskazów
Większość samochodów osobowych i ciężarowych posiada sprężynującą rolkę, która utrzymuje łodygę kierunkowskazu w miejscu, kiedy opuszczasz ją, aby wskazać skręt w lewo. Opuszczona dźwignia uruchamia termiczny sygnalizator.
Po opuszczeniu wspornika, zakrzywiony kawałek metalu połączony z rezystorem nagrzewa się i prostuje w ciągu kilku sekund. Kiedy stalowy drut opornika osiągnie ten punkt, naciska na złącze metalu sprężynowego, aby zakończyć obwód i umożliwić przepływ prądu.
Kiedy stalowy drut opornika stygnie i wygina się od styku, przerywa obwód. Dzięki temu prąd może bez przeszkód płynąć do lamp.
Jeśli same żarówki są nadal dobre, problem może leżeć w przełączniku kierunkowskazów lub w zespole świateł awaryjnych. To jest, gdzie rozwiązywanie problemów elektrycznych może się skomplikować.
What to Do If Your Turn Signals Aren’t Working
Najczęstszym powodem, że kierunkowskazy nie działają jest złe połączenie. Może to być albo luźny przewód, albo niewłaściwe uziemienie.
Złe połączenie może spowodować, że światła będą migać szybko lub nie będą migać w ogóle. Jeśli mrugają szybko, to znak, że przekaźnik jest uszkodzony lub że żarówka jest martwa.
Wymiana przekaźnika lub żarówki nie zawsze jest konieczna, zwłaszcza jeśli światła zapalają się tylko po naciśnięciu przełącznika. W wielu przypadkach problem tkwi w luźnym przewodzie lub odłączonej masie w instalacji elektrycznej samochodu.
Podobne tematy