Kiedy jesteś gotowy, aby uruchomić swój samochód, potrzebujesz zestawu zacisków, które można podłączyć do zacisków akumulatora. Są one zwykle oznaczone kolorami czerwonym i czarnym, więc będziesz wiedział dokładnie, gdzie je przymocować do akumulatora.
Klemy, znane również jako złącza kielichowe lub “klipsy aligatora”, są przeznaczone do mocowania na zaciskach akumulatora w celu bezpiecznego przeniesienia mocy. Posiadają one uchwyt, który jest izolowany, aby zapobiec wstrząsom podczas ich używania.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to sprawdzić, czy twoje klemy nie mają śladów zużycia lub korozji. Jeśli są stare i zardzewiałe, być może nadszedł czas, aby wymienić je na nowe. Będziesz mógł je kupić w większości sklepów z narzędziami, i mogą być całkiem niedrogie.
Musisz zdjąć plastikowe nakładki z dodatnich i ujemnych biegunów akumulatora. Można to zrobić poprzez przekręcenie nasadki w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara lub podniesienie jej. Kiedy już pozbędziesz się osłon, możesz przejść do podłączenia klem do zacisków.
Zanim podłączysz klemy, warto upewnić się, że Twoje akumulatory samochodowe są w dobrym stanie. Dzięki temu Twoje kable do skoków będą działać prawidłowo i bezpiecznie.
Jeśli akumulatory w Twoich pojazdach nie działają, prawdopodobnie mają niskie napięcie lub są stare i potrzebują naładowania. Możesz dowiedzieć się, ile woltów jest w Twoich akumulatorach, czytając specyfikacje na ich wierzchołkach lub używając niedrogiego testera akumulatorów.
Gdy masz już wykonane wszystkie połączenia, nadszedł czas, aby odłączyć kable odskokowe i spróbować uruchomić samochód. Być może trzeba będzie to zrobić kilka razy, aż uda się uruchomić pojazd. Jeśli nie możesz uruchomić samochodu, poproś innego kierowcę, aby Ci w tym pomógł.
Zaciski, których używasz do podłączenia kabli do skoku powinny być w dobrym stanie, bez rdzy. Możesz je nawet wyczyścić przed użyciem, aby upewnić się, że nie ma w nich żadnych śmieci.
Możesz również wyczyścić słupki akumulatora w swoim pojeździe, aby upewnić się, że są wolne od korozji i innych osadów. Aby wyczyścić słupki, możesz zmieszać gorącą wodę z sodą domową, aby uzyskać roztwór czyszczący i nanieść go na słupki za pomocą pędzla lub szmatki. Uważaj, aby nie usunąć tak dużo metalu, że słupki staną się luźne – nadmierna siła może je uszkodzić i sprawić, że słupki akumulatora będą nieszczelne.
Kiedy będziesz gotowy do odłączenia kabli do skoków, ważne jest, aby upewnić się, że podłączasz je w odpowiedniej kolejności. To zapewni, że Twoje kable zworki nie będą się stykać ze sobą, co mogłoby spowodować zwarcie elektryczne lub porażenie prądem.
Po odłączeniu kabli, ważne jest, aby zacząć od martwego akumulatora i podłączyć czerwony zacisk do dodatniego (POS,P,+) zacisku i czarny do ujemnego (NEG,N,-) zacisku samochodu dawcy. Następnie możesz podłączyć drugi czarny zacisk do kawałka nielakierowanego metalu na bloku silnika lub innego kawałka metalu w karoserii Twojego pojazdu.
Podobne tematy