Klaksony są świetnym sposobem na dodanie odrobiny osobowości do Twojego pojazdu, a także pomagają ostrzec innych na drodze. Podłączenie klaksonu nie jest trudne, ale należy to zrobić poprawnie, aby zapewnić, że będzie on działał i nie zostanie uszkodzony.
Pierwszym krokiem przy podłączaniu klaksonu jest określenie jego polaryzacji. Jeśli nie jesteś pewien, możesz sprawdzić oznaczenia klaksonu na “+” lub “-“. Niektóre urządzenia mają na sobie czerwony i czarny znacznik, który mówi, co należy zrobić z każdym wtykiem.
Następnie podłącz klakson do punktu uziemienia w Twoim pojeździe, np. pod deską rozdzielczą. Dzięki temu klakson nie będzie uziemiony przez inny element samochodu i nie będzie hałasował, gdy pojazd nie pracuje. Jeśli nie chcesz uziemiać klaksonu, możesz zamontować go na wsporniku, który łączy się z podwoziem samochodu.
Jeśli po sprawdzeniu klakson nie działa, może to być spowodowane awarią elektryczną. Może to być spowodowane przez uszkodzony bezpiecznik lub przekaźnik, co jest częstym problemem w nowoczesnych samochodach. Jeśli bezpiecznik jest przepalony, należy go wymienić.
Inną częstą przyczyną wadliwego klaksonu jest skorodowanie lub zerwanie połączeń. Ponieważ klaksony są zwykle umieszczone nisko z przodu samochodu, często ulegają zamoczeniu i zabrudzeniu, i mogą mieć korozję w swoim metalowym korpusie lub wsporniku montażowym.
W zależności od roku i modelu pojazdu, powinieneś być w stanie zlokalizować ujemną stronę klaksonu patrząc na jego złącze lub okablowanie, które przechodzi w dół przez kolumnę kierownicy do złącza skrzyni kierowniczej. Będzie on podłączony do masy podwozia (jeśli masz złącze uziemiające) lub ujemnego bieguna akumulatora.
Po znalezieniu ujemnego połączenia, łatwo jest podłączyć dodatni przewód klaksonu do tego złącza. To zakończy obwód i sprawi, że klakson będzie wydawał dźwięk po naciśnięciu przycisku klaksonu.
Jeśli używasz klaksonu z rynku wtórnego, uważaj, aby nie zamontować go zbyt blisko podwozia samochodu lub innych elementów elektrycznych. Jeśli klakson znajduje się zbyt blisko podwozia, będzie się z nim stykał podczas skręcania kierownicą lub jazdy po wyboistych drogach.
Na koniec przetestuj klakson, aby sprawdzić, czy działa po jego naciśnięciu. Jeśli tak, to prawdopodobnie uszkodzony jest przełącznik przycisku klaksonu. Jest on często częścią wielofunkcyjnego przełącznika na kolumnie kierownicy i może wymagać wymiany.
Łatwo jest sprawdzić przełącznik przycisku klaksonu, podłączając lampkę między jego wejściem a masą, a następnie naciskając przycisk klaksonu. Jeśli lampka zaświeci, oznacza to, że przełącznik działa prawidłowo. Jeśli nie, przełącznik jest uszkodzony i należy go wymienić.
Podobne tematy