Kondensator jest ważnym elementem w wielu urządzeniach elektrycznych. Może pomóc klimatyzatorowi, piecowi i wentylatorowi kondensatora rozpocząć, uruchomić i utrzymać stałą dostawę energii elektrycznej.
Jak podłączyć kondensator do silnika dmuchawy
Silnik dmuchawy twojego AC porusza ogrzane powietrze w całym domu poprzez włączanie i obracanie łopatek wentylatora podłączonych do silnika wentylatora. Aby silnik mógł się uruchomić, potrzebuje początkowego impulsu mocy, który jest dostarczany przez kondensator. Gdy silnik zacznie się obracać, kondensator zapewni stały dopływ energii elektrycznej, aby utrzymać silnik pracujący na pełnych obrotach.
Gdy silnik dmuchawy Twojego pieca nie działa, może to spowodować jego przegrzanie. Może to być niebezpieczne dla Twojej rodziny. Silnik dmuchawy Twojego pieca może wydawać szum zamiast obracać się w celu cyrkulacji ogrzanego powietrza. Brzęczący dźwięk jest znakiem, że kondensator silnika dmuchawy nie działa prawidłowo.
How to Change a Furnace’s Capacitor
Silnik twojego pieca ma dwa rodzaje kondensatorów: kondensator startowy, który jest używany do skokowego uruchamiania uzwojeń startowych silnika i utrzymywania stałego dopływu mocy; i kondensator roboczy, który zapewnia stałe źródło napięcia do silnika dmuchawy, gdy zaczyna się kręcić. Jeśli kondensator silnika jest stary lub wadliwy, może spowodować przegrzanie i uszkodzenie pieca.
Jeśli nie jesteś pewien, jak podłączyć kondensatory startowe i biegowe z jednostki zamiennej, zapoznaj się ze schematem elektrycznym. Schemat identyfikuje kondensator i przekaźnik kolor przewodu i ich funkcji. Pokazuje również, jak podłączyć przewody silnika do tych kondensatorów i stycznika urządzenia.
Gdy masz już schemat elektryczny, sprawdź, które przewody łączą się z zaciskami każdego kondensatora w nowej jednostce. Jest to niezbędne do prawidłowego podłączenia kondensatorów.
Aby podłączyć kondensator startowy, wciśnij zacisk drutu na kondensatorze “Common” drutu (zwykle czarny drut), do wspólnego zacisku na stronie obciążenia stycznika jednostki. Jest to zwykle oznaczone jako “C” lub “COM”. Przewód podłączony do zacisku pracy silnika, oznaczony jako “R” na schemacie elektrycznym silnika, również łączy się z tym zaciskiem.
Następnie wcisnąć zacisk drutu na przewodzie “R” kondensatora roboczego do wspólnego zacisku kondensatora roboczego, często oznaczanego jako “C” lub “COM”. Jest to zazwyczaj ten sam wspólny zacisk, który łączy się z przewodami silnika podłączonymi do stycznika urządzenia.
W zależności od Twojego silnika, możesz mieć dodatkowe przewody w obwodzie silnika – niekoniecznie są one używane. Przewody te są używane do przełączania kierunku pracy silnika lub regulacji prędkości wentylatora i prawdopodobnie będą miały inne kolory niż te w oryginalnym obwodzie.
Jeśli oryginalny obwód nie wyświetla tych oznaczeń, najlepiej jest zadzwonić do technika HVAC, aby przetestować silnik i zainstalować kondensator. Będzie on wiedział jak prawidłowo podłączyć silnik i zapewni, że nie uszkodzisz silnika lub innego sprzętu.
Aby podłączyć kondensator do sprężarki lub wentylatora skraplacza, jest podobnie. Będziesz musiał sprawdzić wartość znamionową kondensatora i napięcie zasilania. Następnie należy podłączyć woltomierz do zacisków kondensatora i odczytać wskazania miernika w stosunku do wartości znamionowej na kondensatorze. Jeśli miernik odczyta poza dopuszczalnym zakresem, trzeba będzie wymienić kondensator.
Podobne tematy