Segmenty klientów

Modelowy Biznes - Moduł 1

W module pierwszym zaczynamy od dwóch spraw:

  1. zrozumienia jak ważny jest profil idealnego klienta i
  2. dowiedzenia się po co (i jak!) dzielić ich później na segmenty.

Segmenty klientów rozpoczynają tworzenie modelu biznesowego, bo to właśnie klienci są najważniejsi i bez nich ani rusz! Produkty jak trzeba wymyślisz, ale klientów z kapelusza nie wyciągniesz.

Paradoksalnie jest to jeden z prostszych elementów modelu biznesowego, niech Cię to jednak nie zwiedzie! Przyłóż się do tego tematu tak mocno jak tylko dasz radę!

O idealnych klientach i dzieleniu ich na segmenty

Materiały do pobrania

Zadania

  1. Obejrzyj wideo.
  2. Jakie segmenty klientów możesz wyodrębnić w swoim modelu biznesowym?
  3. Dla każdego segmentu stwórz profil klienta idealnego (patrz: ćwiczenie do tego modułu).
  4. Sprawdź najważniejsze kwestie z checklistą.